Růst a vývoj prsů

14.08.2021

Dobrý den, je mi 14 let a chtěla jsem se zeptat, zda má prsa budou ještě růst/vyvíjet se. Vůbec se mi nelíbí, nejsou moc velké, ale ani malé. Pravé prso mám větší než to levé prso, bradavky nemám moc vystouplé a mám až moc velké prsní dvorce, prsa nemám ani pevná takže jsou povislá. Nejsem moc hubená ale na druhou stranu nejsem ani obézní. Moc se tím trápím a stydím se za ně. Za pár měsíců mi bude 15 let, zlepší se to? Děkuji.

Hanička, 14 let

Milá Haničko,

Růst prsů probíhá nejčastěji ve věku 10 až 16 let, s možným přesahem o 1 až 2 roky. Vzhledem k tvému věku i k popisu současného vzhledu prsů je tudíž pravděpodobné, že jsi závěrečného stupně vývoje prsů dosud nedosáhla, a že jejich růst a vývoj bude pokračovat ještě nejméně dva roky, i když tempo vývoje může být více či méně individuální, a proto nelze přesně stanovit, kdy u tebe bude vývoj prsů ukončen.
Nestejné rozměry prsů se v období dospívání vyskytují poměrně často, přičemž za normální se považuje rozdíl až 20 - 25%. Pokud tedy jeden z prsů není více než o čtvrtinu větší než druhý, mělo by být vše v pořádku. Během dalšího vývoje se rozdíly v rozměrech prsů zpravidla srovnají.
V určité fázi vývoje prsů je také naprosto normální, že dochází k výraznému zvětšování prsních dvorců. Mění se i tvar prsů. Podrobnější informace o vývoji prsů najdeš na stránce Jak to mají dívky (zhruba uprostřed stránky).
Kvůli vzhledu prsů není třeba se trápit, jejich optického "zpevnění" lze navíc dosáhnout nastavením popruhů u podprsenky, případně zakoupením podprsenky s tzv. push-up efektem, i když její nošení nemusí být každé dívce pohodlné.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky