Vysušení a podráždění pokožky po nanesení gelu

07.09.2021

Dobrý den,
chci poprosit o radu. Před pár dny mi mamka v lékárně koupila gel na akné Akneroxid 5. (Nyní mám jen 3 uhry.) Včera večer, když jsem si ty uhry chtěla namazat, tak mi z tuby vyjelo více toho gelu a tak jsem tím potřela ty 3 uhry a zbytek jsem rozetřela po části obličeje. (Gel totiž nemohu do tuby vrátit). Ráno když jsem se probudila, tak jsem se docela zhrozila, protože, to místo, kde jsem si zbytek krému rozetřela mám asi podrážděné a červené. Namazala jsem si to Aloe Vera gelem, který je na spálenou a podrážděnou pokožku.
Chci se Vás zeptat, mám si to ještě něčím ošetřit a jak dlouho bude trvat, než se mi to zčervenání zmizí. Děkuji za odpověď.

Anet, 16 let

Milá Anet,

Volně prodejné přípravky proti akné jsou založeny na tom, že uměle vysušují pokožku. Proto je třeba je nanášet pouze na samotné pupínky. Jinak způsobí vysušení pokožky i na jiných částech obličeje. Právě to se zřejmě stalo i tobě. Řešení, které jsi zvolila, je v podstatě správné - neúmyslně vysušenou pokožku jsi zvlhčila gelem, který ji naopak hydratuje (zvlhčuje). Pokud by tato hydratace nebyla dostatečná, můžeš pleť ošetřit ještě panthenolovou mastí nebo pleťovým krémem pro suchou pleť. V místech ošetření se však může s větší pravděpodobností tvořit akné.
V podstatě jde o to, abys našla rovnováhu mezi vysušováním pleti a jejím zvlhčováním. Nadměrné vysušování sice sníží riziko tvorby akné, ale vede k podráždění, zarudnutí a možná i k odlupování pokožky. Naopak nadměrné používání mastných krémů vede k ucpávání kožních pórů, což nepřímo zvyšuje riziko vzniku akné. Obličej by sis měla mýt, ale namísto pleťových vod nebo gelů bych dospívajícím lidem doporučoval raději mýdlo Dove, které tolik nevysušuje pokožku.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky